Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

8. 3. 2018

Stylové SUV Ford Edge přijíždí v modernizovaném provedení s novým bi-turbo motorem EcoBlue 175 kW a inovativními asistenčními technologiemi

Ford představuje evropským zákazníkům modernizované provedení luxusního SUV Ford Edge. Je to technicky nejvyspělejší SUV v historii značky.

Nový Ford Edge nabízí rozsáhlou paletu asistenčních technologií, jejichž zásluhou bude každá jízda příjemnější a méně vyčerpávající. Některé z nich mohou zabránit nehodě nebo zmírnit její následky. Evropskou premiéru mají v novém Fordu Edge tyto systémy: brzdění po srážce, asistent vyhýbacího manévru, adaptivní tempomat s funkcí Stop-and-Go a adaptivní vedení v jízdním pruhu.

V novém Fordu Edge zároveň debutuje nová varianta vznětového motoru Ford 2.0 EcoBlue. Díky přeplňování dvěma turbodmychadly nabízí vysoký výkon i příznivou spotřebu. Dodává se v kombinaci s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou.

Nový Edge se na evropské půdě představil ve sportovně stylizované variantě ST-Line s modifikovaným vzhledem předních i zadních partií, specifickým designem masky chladiče, aerodynamickými doplňky karoserie a 20palcovými koly z lehké slitiny.

„Nový Ford Edge je naší dosud nejlákavější nabídkou pro stále rostoucí počet evropských zákazníků, kteří přecházejí k vozům kategorie SUV,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Inteligentní SUV pro inteligentní svět

S novým Edge přicházejí poprvé do evropské nabídky Fordu následující asistenční systémy:

  • Brzdění po srážce: Zmírňuje následky potenciální sekundární kolize automatickým brzděním po prvním nárazu.
  • Asistent vyhýbacího manévru: Pomocí radaru pátrá po pomalu jedoucích nebo stojících vozidlech a v případě hrozící srážky pomůže řidiči provést vyhýbací manévr impulsem do řízení.
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop-and-Go a adaptivní vedení v pruhu: Samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu až do zastavení azároveň pomáhá udržovat vůz uprostřed jízdního pruhu.


K dalším asistenčním technologiím, které díky kamerám, radarům a ultrazvukovým senzorům usnadňují řidičům život, patří adaptivní světlomety, hlídání mrtvých úhlů, asistent dálkových světel, inteligentní omezovač rychlosti, upozornění na opuštění jízdního pruhu, předkolizní asistent s detekcí chodců a rozpoznávání dopravních značek.

Zejména při popojíždění a manévrování ve městě přijde vhod také upozornění při couvání do vozovky, adaptivní řízení Ford, aktivní parkovací asistent, detekce překážek po stranách či asistent vyparkování.

Kultivovaná síla

Nový Edge využívá nejnovějších technických řešení značky Ford v oblasti pohonných jednotek. Díky tomu nabízí suverénní dynamiku v kombinaci s příznivou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2.

Nový vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue „bi-turbo“ má výkon a točivý moment na úrovni agregátů s větším zdvihovým objemem, ale jeho spotřeba a emise naopak odpovídají menším agregátům. Konstrukčně vychází z již známých jednotek EcoBlue, dostal však novou přeplňovací soustavu s dvojicí turbodmychadel.

Motorizace 2.0 EcoBlue bi-turbo o výkonu 175 kW (238 k) se bude sériově dodávat v kombinaci s inteligentním pohonem všech kol. Vyznačuje se příznivým průběhem točivého momentu v nízkých otáčkách, kultivovaným projevem a plynulou, lineární akcelerací.

Přeplňovací soustavu tvoří malé vysokotlaké a velké nízkotlaké turbodmychadlo. V nízkých otáčkách pracují obě, což se odráží v pohotovější reakci motoru a výrazném nástupu točivého momentu. Při vyšších otáčkách již pracuje pouze větší turbodmychadlo, které vytváří plnicí přetlak potřebný k dosažení nejvyššího výkonu.

Přeplňování dvěma turbodmychadly klade značné nároky na tepelnou odolnost sběrného a výfukového potrubí. Teploty zde dosahují až 860 °C. Proto jsou tyto komponenty vyrobeny ze speciálního materiálu obsahující přibližně 30 % niklu a ložiska turbodmychadel i skříň menšího z nich jsou chlazené kapalinou.

Motor 2.0 EcoBlue je vždy vybaven technologií Auto Start-Stop. Vedle varianty bi-turbo bude v novém Fordu Edge k dispozici rovněž ve variantě o výkonu 140 kW (190 k) se šestistupňovou manuální převodovkou a inteligentním pohonem všech kol.

Nová osmistupňová samočinná převodovka je zkonstruována tak, aby přispívala k nižší spotřebě paliva, lepší dynamice a plynulejší jízdě. Řadí rychle, hladce a byla naladěna s ohledem na preference evropských zákazníků:

  • Funkce adaptivní regulace načasování řazení přizpůsobuje strategii řazení jízdnímu stylu řidiče i provozním podmínkám. Rozpozná jízdu ve stoupání a klesání, stejně jako sportovní průjezd zatáčkou. Podle toho volí optimální okamžik změny převodového stupně tak, aby výsledkem byla stabilní, řidičsky uspokojivá a plynulá jízda.
  • Funkce adaptivní regulace kvality řazení reguluje přítlak spojek tak, aby jednotlivé změny rychlostních stupňů byly konzistentní a hladké. Tato technologie zároveň upravuje plynulost, respektive prudkost řazení v závislosti na stylu jízdy


Sportovně stylizovaný Edge ST-Line

Modely z řady ST-Line jsou určeny řidičům, které oslovuje sportovní vzhled vozů Ford Performance. Nový Edge ST-Line se vyznačuje těmito specifickými prvky:

  • Spodní partie dveří, blatníků a prahů v barvě karoserie
  • Maska chladiče v černém provedení
  • Prémiová lakovaná kola z lehké slitiny – sériové v rozměru 20“, na přání 21“
  • Dvě chromované koncovky výfuku
  • Perforovaná sedadla čalouněná kombinací kůže a materiálu Miko®-Dinamica, vpředu elektricky seřiditelná v deseti směrech
  • Volant potažený perforovanou kůží, hlavice řadicí páky s červenými švy (ve vozech s manuální převodovkou)
  • Hliníkové sportovní pedály, černý potah stropu, prémiové velurové rohože


Nový Ford Edge ST-Line má také sportovní podvozek, páčky manuálního řazení osmistupňové samočinné převodovky pod volantem a adaptivní řízení Ford, jehož převod se mění v závislosti na rychlosti jízdy.

Komfortní a bohatě vybavený interiér

Přihrádka na mobilní zařízení může být vybavena podložkou na bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, které takovou funkci podporují. Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 je již ve standardním provedení kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™. Slouží k ovládání telefonu, audiosystému, navigace a klimatizace, buď hlasem, nebo prostřednictvím dotykové obrazovky o úhlopříčce 8 palců.

Zákazníci se mohou rozhodnout pro nový prémiový audiosystém B&O Play, naladěný speciálně pro Edge. Díky desetikanálovému digitálnímu zpracování zvuku zajišťuje tato soustava rovnoměrnou distribuci zvuku po celém interiéru. Ještě intenzivnější zážitek z poslechu zprostředkuje volitelná funkce prostorového zvuku.

Nový Ford Edge dále nabízí plně konfigurovatelný 3D digitální přístrojový štít, který umožňuje nastavit zobrazení rychloměru, otáčkoměru a provozních informací podle preferencí řidiče. Zvolit lze také barvu grafiky, a to v jednom ze sedmi odstínů. V nabídce komfortní výbavy nechybí velkoplošné panoramatické střešní okno, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla a vyhřívaná zadní sedadla i volant.

Díky harmonicky sladěným kvalitním materiálům a modernímu designu vyzařuje interiér nového Fordu Edge prémiovou atmosféru. Na upravené středové konzole se objevuje nový otočný volič samočinné převodovky, který má menší nároky na prostor než tradiční páka a umožňuje lepší přístup k podložce bezdrátového dobíjení. Rovněž se zde nachází tlačítko elektronické parkovací brzdy, držáky nápojů s nastavitelným průměrem objímek a hluboká odkládací přihrádka, do které se vejdou knihy, hračky nebo tablet. Samozřejmostí je rozměrná schránka před spolujezdcem. Další odkládací prostor je k dispozici na horní ploše palubní desky.

Široká nabídka variant

Nový Ford Edge bude evropským zákazníkům nabízen jako luxusní model Vignale, stylový Titanium a velkoryse vybavený Trend, případně jako sportovně stylizovaný Edge ST-Line.

S inovovaným designem přichází širší přední maska, jejíž povrchová úprava se liší v závislosti na stupni výbavy. Sériově jsou dodávány LED světlomety a LED zadní svítilny. Upravená kapota motorového prostoru zdůrazňuje široký a pevný postoj vozu.

Rekordní prodeje

Prodeje SUV značky Ford se na evropském trhu v roce 2017 zvýšily o 24 procent. EcoSport, Kuga i Edge si připsaly rekordní výsledky. Celkem Ford loni udal v Evropě 230 600 vozů SUV, což představuje bezmála pětinu jeho celkových prodejů. Od příchodu Edge na evropský trh v roce 2016 si tento model zvolilo již více než 26 000 zákazníků, z toho 16 000 v roce 2017.

Nový Ford Edge bude uveden na evropské trhy v průběhu letošního roku.

Android a Android Auto jsou registrované ochranné známky Google Inc. 

* Homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CObudou zveřejněny před uvedením na trh. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavkůa specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. 

Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.



Novinky